Sabbatical

Mijn naam is Hondaluza en ik ben verslaafd aan social media.

Zo zou ik beginnen als ik naar een SMA meeting zou gaan. Social Mediolics Anonymous.
Maar daar hoef ik natuurlijk niet heen. Ik kan het namelijk gewoon zelf.
Vandaar dat ik vanaf morgen, zondag 1 februari 2015, even een maandje vrij neem. Een sabbatical maand, vrij van Facebook en Twitter en Informed Planet (wat was dat ook alweer) en Ello (huh??).
Maar ik wil niet informatievrij zijn, dus heb ik door dit besluit straks gewoon alle tijd voor het opmaken van mijn tegoed op Blendle, het lezen van de artikelen van De Correspondent, af en toe inchecken op Bored Panda, Newsmonkey, Lucky TV, Squirrel Cam, The Photographers Guide, Museum of Bad Art, Café Cultura, I fucking love science, 3dfirstaid Visuel Architecture, Lost at E Minor, De Groene, Hyperallergic, Mr. Motley, Dangerous Minds, The Meta Picture, Society6, De Speld, The Onion, The Huffington Post…

Eh…

Nee, dat is dus niet de bedoeling. Ik ga de komende tijd serieus werk maken van mijn website, afgewisseld met lekker wat buitenshuis rommelen, of liever gezegd rommel opruimen, want de lente komt eraan!
Dit is mijn nieuwe Spaanse Lente, mijn ontwaken uit de sleur die social media is geworden. Een leuke sleur, daar niet van. Maar wel een, waarbij andere dingen blijven liggen. En waar ik dan ’s avonds in bed met wat spijt over nadenk, omdat ik me weer heb laten meesleuren door het tijdverslindende alles en niets van Facebook. Alsof ik weer heb toegegeven aan die drang om chocola te eten.

Werken en spelen, dat is het plan. Foto’s sorteren en een nieuwe tentoonstelling voorbereiden. Website verbeteren opdat we veel klantjes zullen krijgen. Een klein miniscuul beetje tuinieren rondom het huis.
En dat alles zonder jullie allemaal direct op de hoogte te houden van mijn heldendaden via Facebook of Twitter. Je suis libre!

P1010711-002

Geef een reactie

