Helemaal klaar

Bijna acht jaar geleden begon ik dit blog en mijn online bestaan als Hondaluza. Intussen heb ik, ruim 200 blogs verder, het gevoel dat mijn ei wel gelegd is. Het wordt tijd om er een punt aan te zuigen. Stoppen met schrijven over mijn leven, mijn emoties, mijn trots, mijn verdriet, mijn buren, mijn verleden, en alles wat maar in me op kwam en kwijt wilde.
Een mens verandert, de wereld verandert nog rapper, en ik vind het geen prettig gevoel meer om mijn hele (nou ja, maak je geen illusies, er zaten flinke remmen op!) hebben en houden online te houden. Daar is overigens geen directe aanleiding voor, eerder een sluimerend gevoel van licht onbehagen.

Dit blog is voor mij vaak therapeutisch geweest, ‘van me af schrijven’ was in sommige gevallen de enige manier om mijn gedachten tot in de finesses in mijn moers taal te kunnen uiten. Je zal hier ook maar weinig Spaans zijn tegengekomen, dit was de plek waar ik mocht spelen met mijn eigen taal. Dat ik dan ook wel ging vissen naar reacties of complimentjes door mijn blogs te delen op twitter en facebook, geef ik volmondig toe maar dat kwam ook wel voort uit de behoefte tot contact met de Nederlandstalige buitenwereld. Je kan uit het land vertrekken, maar het land vertrekt nooit uit jou.

Mocht ik ooit weer behoefte gaan voelen om te gaan schrijven (afgezien van korte postjes op Facebook) dan weet ik de weg in blogland wel te vinden. Hondaluza zal dan vermoedelijk niet meeverhuizen, van haar neem ik met gepaste dank afscheid.
En van jullie al dan niet trouwe lezers ook. Dank voor jullie aandacht en steun. Sommigen van jullie zijn me heel dierbaar geworden en ik hoop dan ook op andere manieren nog wel contact te houden. Je kan altijd nog wel eens kijken op mijn fotoblog, dat ik op onregelmatige tijden update. Dit blog haal ik in januari 2017 uit de lucht (als ik dat knopje kan vinden, haha) dus tot dan kan je nog even achterstallig lezen, mocht je daar behoefte aan voelen.

Ik eindig met een genadeloze foto waarop ik mezelf voor de laatste keer blootleg! 🙂

p1000102

15 Reacties op “Helemaal klaar

  1. Vond het altijd leuk je te lezen.
    Herkende ook vaak dingen. Zoals ook nu, het spelen met je moedertaal.
    Wee houden kontact op feestboek. En wie weet ooit eens in het echt.
    Wel even helemaal upbacken hè, voor de nazaten later…of voor als je nog eens beroemd wordt enzo. 😉

  2. Jammer Lies
    Je schrijft mooi,met humor en beeldend.
    Jammer dat je de behoefte niet meer voelt.
    Dat je er genoeg van hebt begrijp ik maar
    communiceren is toch ook,jouw ding.
    Liefs en groeten,Franco

    • Maar ik hou niet op met communiceren hoor Franco, je kan op FB bijna niet om me heen zoveel als ik daar communiceer 😉 Jij ook liefs en groeten!

  3. 8 jaar alweer, el tiempo vuela. Bedankt voor je oprechte verhalen die een leuke en vaak gevoelige inkijk gaven in je leven. Jammer dat je ermee stopt, ik zit niet op Feesboek, en dat ga ik ook nooit doen. We kennen mekaar niet en ik weet niet niet meer hoe je ik op je blog terecht kwam maar ik heb zelf heel lang aan de Costa gewoond en verbleef regelmatig in Ronda, jouw stad. Je Spaanse belevenissen spraken me aan en waren goed vergelijkbaar met die van mij. Inmiddels woon ik alweer 3 jaar in Edinburgh, Schotland. Menudo cambio. Bedankt voor je berichten en succes en vooral heel veel plezier in de toekomst. Peter Nieuwland.

    • Hé wat leuk dat je reageert Peter. Wel grappig om er bij het sluiten van de deuren achter te komen dat volslagen onbekenden met kennelijk plezier mijn blogs hebben gelezen!
      Dank voor je aandacht en je vriendelijke reactie. Het ga je goed in Schotland..
      Vriendelijke groet, Lies

  4. Wat jammer, maar wel heel, heel begrijpelijk (ik kijk met een scheef oog naar mijn eigen blog… oeps…). Er zijn zoveel zaken die in een leven ineens de overhand nemen en daardoor vallen andere zaken op de achtergrond of helemaal weg. Ik vind het enorm jammer dat je je hele blog weghaalt; ik zou er graag zo af en toe in grasduinen… hopelijk zie we elkaar toch elders weer terug, al was het maar op schrijfgebied. Dikke knuffel voor jou, lieve Lies!! xxx

  5. Ik vind het heel spijtig dat ik net nú je blog moet ontdekken. Want ik kwam toevallig vanavond via schoolbank een link tegen over een boek dat over Huize Bijdorp is geschreven, waar ik op gezeten heb. En toen ik ging googelen, kwam ik op jouw blog. Ik had al lang in bed moeten liggen, maar ben gaan lezen en ik verbaas me over de overeenkomsten die we hebben. Allebei dus op school in Voorschoten gezeten, allebei in Amsterdam gewoond en ook ik woon inmiddels al ruim 10 jaar in Spanje, waar ik ook een beetje geld probeer te verdienen met verhuren.
    Dus ik had graag alle verhalen willen lezen, maarahet zijn er zoveel, dat ik dat waarschijnlijk niet meer red, voordat je in januari uit de lucht gaat!!! En ik ben geen facebook liefhebber, alhoewel ik het wel heb, of hoe je dat ook noemt.
    Dit wilde ik je toch even laten weten en ik bedank je hartelijk dat ik als onbekende een beetje in je leven mocht duiken.
    Vriendelijke groeten van Hester uit Torreblanca, Castellón

  6. Gelukkig, je blog staat nog (even) online. Zo af en toe neem ik de tijd om je zieleroerselen te lezen en dat doet me goed. Nogmaals bedankt! 🙂

Geef een reactie

